גיזום עצים עם מנוף: המדריך המלא

מערכת שורש  יט אייר, תשפד  5/27/2024

בעצים ושיחים נמוכים קל יחסית לבצע גיזום אך במקרה של עצים גבוהים לא פעם יהיה צורך לבצע גיזום עצים עם מנוף
.......................

גיזום עצים עם מנוף: המדריך המלא

צילום: freepik

גיזום הוא אחת הפעולות ההכרחיות לשמירה על בריאות וטיפוח העץ. הפעולה עוזרת לעצים לצמוח בצורה חזקה ובריאה יותר תוך שהיא משפרת את המראה הכללי ועוזרת להפחית את הסיכון לפגיעה ממזיקים ולהתפתחות מחלות.

כאשר מדובר בעצים ושיחים נמוכים קל יחסית לבצע את העבודה אך במקרה של עצים גבוהים לא פעם יהיה צורך לבצע גיזום עצים עם מנוף. אלו המקרים בהם נעדיף או נצטרך להזמין בעל מקצוע המומחה בתחום ושעובד עם מנוף:

  • עצים גבוהים – כאשר העצים גבוהים מאד יש למצוא את הדרך הטובה ביותר להגיע לקצוות. לעתים אפשר להשתמש בסולם אך במקרים רבים פעולה זו עלולה להיות מסוכנת ולא יעילה ולכן נעדיף מנוף.
  • עצים בעלי צמרת עבותה – כאשר צמרת העץ סבוכה, מלאה וקשה לגישה, יכול להיות שהדרך הטובה ביותר לבצע את הגיזום תהיה עם מנוף.
  • קווי חשמל – ברור לכולנו כי העצים גדלים בכל מקום וכאשר הם קרובים לקווי חשמל יתכן שיהיה צורך לבצע גיזום עצים עם מנוף כשזו תהיה הדרך הבטוחה ביותר.
  • עצים שמהווים סכנה – עצים חולים וענפים פגומים עלולים להוות סכנה ממשית של פגיעה בתשתיות בסיסיות ולעתים הם גבוהים מאד והדרך הטובה ביותר להגיע אליהם היא עם מנוף.

היתרונות של גיזום עצים עם מנוף

ההחלטה לבצע גיזום עצים עם מנוף מביאה איתה יתרונות רבים כשהראשון בהם הוא בטיחות. העבודה עם המנוף מאפשרת להגיע לאזורים שונים אשר במצבים אחרים עלולים להיות מסוכנים ולשלוט טוב יותר בפעולה שמתבצעת. כיוון שקל יותר להגיע למקומות שונים עם המנוף, זמן העבודה יכול להצטמצם משמעותית וגם אם נראה שהעלות של המנוף עשויה להיות גבוהה (בהשוואה לעבודה ללא מנוף), החיסכון בזמן יכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות.

שליטה במיקום והגעה לנקודות שלא קל להגיע אליהן מאפשרת לבצע גיזום עצים תל אביב ומקומות אחרים בצורה מדויקת. כך אפשר להגיע גם לאזורים שנראים מאתגרים מאד ללא האמצעים המתאימים כשהתוצאה מתבטאת בביטחון גדול יותר לסביבה ואסתטיקה משופרת של העץ. המנוף מעניק גמישות לעבודה ואפשר להשתמש בו בעצים בגדלים שונים.

אתגרי גיזום עם מנוף

חשוב להבין כי כל פעולת גיזום צריכה להתבצע בצורה מקצועית וכך גם גיזום עם מנוף. נכון שהמנוף מקל מאד על העבודה אך גם כאן בעל המקצוע עשוי למצוא את עצמו עומד מול אתגרים שונים כגון:

  • גישה למקום – לא תמיד קל להציב את המנוף במקום ולכן יש לתכנן היטב את הפעולה וזאת כדי להבטיח פעולה בטיחותית ולהגן על בעל המקצוע והסביבה.
  • תכנון הגיזום – על בעל המקצוע לתכנן היטב את הגיזום גם כאשר הוא יכול להשתמש במנוף כשהמטרה היא להיות יעיל, למנוע נזקים לסביבה ולבצע את העבודה ביעילות.
  • עלויות – אחד האתגרים שיכולים להיות הוא העלויות כאשר גיזום עם מנוף יהיה יקר יותר לעומת אמצעים אחרים ולעתים הדבר ייראה מאתגר מבחינה כלכלית.