שאיבת ביוב: מי צריך את זה בכלל?

מערכת שורש  יד שבט, תשעח  1/30/2018

איך בדיוק מתבצעת שאיבת ביוב ומה חשוב שתדעו לפני שהמשאית הענקית מגיעה אל פתח הביוב שלכם?
.......................

שאיבת ביוב: מי צריך את זה בכלל?
ניסיתם לטפל בסתימה או בהצפה בעצמכם, זה לא ממש עבד. המים עדיין עולים על גדותיהם והריח ממש לא נעים. האינסטלטור שלכם הגיע תוך זמן לא רב ואחת ההצעות שלו הייתה די פשוטה: שאיבת ביוב. אם נדמה לכם שמדובר במשימה מורכבת הרבה מעבר לגבול היכולת שלכם אפשר להירגע. למעשה, אתם לא צריכים לעבוד קשה בכלל. איך בדיוק מתבצעת השאיבה ומה חשוב שתדעו לפני שהמשאית הענקית מגיעה אל פתח הביוב שלכם?

שואבים את המים המזוהמים החוצה
כדי להבין איך ביובית פועלת רצוי להבין איך בעצם היא נראית. בפועל, מדובר במשאית גדולה מאוד (בלשון המעטה), כזו שמצוידת במכלי ענק שאליהם יישאבו מי הביוב והפסולת שבתוכם. מהלך זה מאפשר לנו לבצע שאיבת ביוב בקלות רבה, וכך ייצאו מהמערכת כל אותם מים מזוהמים שהובילו לתקלה מלכתחילה. זה קורה באמצעות ואקום, כאשר המים נשאבים באמצעות צינורות ישירות אל המכלים, ומשם יפונו לאתרי פסולות מורשים בלבד. לאחר שהמשאית תבצע את המוטל עליה – פתיחת סתימה בביוב, ניתן לטפל גם בבעיה עצמה, בין אם מדובר בצינור תקול או בכל בעיה אחרת שהובילה לסתימה. בשלב הזה האינסטלטור שלכם ייכנס לפעולה, מה שאומר שבשום שלב אתם לא אמורים לטפל בבעיה בעצמכם, וגם אין סיבה שתעשו את זה. בשביל זה יש אנשי מקצוע עם ציוד מתאים וידע פרקטי.

מי יכול לבצע שאיבת ביוב?
אם חשבתם שהשרברב החביב שלכם הוא זה שאחראי להפעיל גם ביובית (משאית ביוב) זה לא לגמרי נכון. למעשה, רק קבלן מורשה הוא זה שיכול לתפעל ביובית, וזו נקודה שחשוב מאוד לבדוק. הסיבה פשוט: רק מי שפועל עם רישיון ובכפוף לחוק הוא מי שיש לו היתר לפנות את הפסולת ואת מי השופכין לאתרים המורשים. בעידן שבו לאיכות הסביבה יש חשיבות עליונה גם המשרד להגנת הסביבה מקשיח עמדות. המשמעות היא שאתם חייבים לעבוד עם גורם מיומן ומקצועי שיודע בדיוק איך לטפל בשפכים ולאן להעביר אותם בבטחה.

סקר שוק – הפתרון הפשוט
אם כן, בצעו סקר שוק, למדו את השטח והכירו את הגורמים המקצועיים שיכולים להגיע אליכם עם ביובית ולבצע את המשימה שעל הפרק. מכרים שהתמודדו עם סתימות ביוב בעבר יוכלו להמליץ על בעלי מקצוע טובים, והמלצות בהחלט שוות זהב. אם תפעלו בצורה שקולה ונכונה, ואם תבחרו גורם מיומן עם משאית ביוב וניסיון בתפעולה ובפינוי השפכים, תוכלו לחזור לשגרה שלכם בלי סתימות או הצפות, בלי ניחוחות בלתי נסבלים, ובעיקר בלי לחשוש שהתקלה תחזור בקרוב.