מתכוננים לחורף: כבר בדקתם את מצבר הרכב שלכם?

מערכת שורש  ה כסליו, תשפ  12/3/2019

הצוות שלנו כאן לספק לכם טיפים חשובים לקראת החורף, ישנן דרכים שאתם יכולים לעזור לעצמכם (ולמצבר) לצלוח את הקור
.......................

מתכוננים לחורף: כבר בדקתם את מצבר הרכב שלכם?
גם במדינתנו שטופת השמש יש כמה ימי גשם. וכשהם מגיעים, נדמה כי המדינה טובעת.
אין מה לעשות, מדינה שלא סופגת חורף אמיתי, לא יודעת איך להתמודד איתו.
הצוות של לירון מצברים כאן לספק לכם טיפים חשובים לקראת החורף, ישנן דרכים שאתם יכולים לעזור לעצמכם (ולמצבר) לצלוח את הקור.

בדקו אותו
גם אם המצבר הישן שלכם מוכיח את אמינותו ומוביל את רכבכם נאמנה בעונות החולפות, בואו של החורף יכול לבשר אסון. קיים ציוד מיוחד המתפקד כמד מתח ובא למדוד את רמת המתח הקיימת במצבר שלכם. התוצאה יכולה להיות מצוינת, בסדר או על הפנים. גם אם המצבר שלכם מראה לכם שהוא עובד, אל תזלזלו במהירות בה הקור משפיע על המצבר.
שקט נפשי יהיה לקחת את הרכב למוסך הקרוב ולבקש בדיקת מתח למצבר מהמוסכניק.

נקו אותו
אם נחשוב על זה לרגע, אין סיכוי שהמצבר לא יהיה מלוכלך מכל כיוון כאשר הוא יושב לו בתוך המנוע.
הרימו את מכסה המנוע והסתכלו על המצבר. אם יש עליו שכבה המזכירה מלח, רצוי שתנקו את המצבר במהרה. לא רק שהצטברות הכימיקלים הזו מזיקה למצבר, היא יכולה לגרום למצבר שלכם להמשיך לייצר חשמל גם כאשר רכבכם לא מותנע. עם בואו של החורף הישראלי, שימו דגש על טיפול במצבר.
טיפ קטן: מברשת טיל הנמכרת, בדרך כלל, בחנויות לאביזרי הרכב, יכולה לעזור פלאים כאשר אתם מנקים את המצבר מלכלוך שהצטבר עליו.
כמו כן, החזיקו ספריי הגנה למצבר בתא המטען שלכם, כדי למנוע הצטברות לכלוך בעתיד.
עזרו לו
אחת הדרכים המומלצות לעזור למצבר שלכם היא להחליף את השמן במנוע. התייעצו עם המוסכניק שלכם האם להחליף את השמן לפחות לחודשי החורף הקרים.
כמו כן, אם אתם כבר יודעים שהמצבר שלכם עייף, במיוחד בחורף, לפני שאתם מכבים את הרכב, עשו איתו נסיעה מספקת כך שהמצבר יספיק להיטען עד לפעם הבאה שתיכנסו אל הרכב.

עזרו לעצמכם
גם אם עשיתם את כל מה שאתם יכולים בכדי לעזור למצבר שלכם לשרוד את החורף, יש פעמים ששום דבר פשוט לא עובד והמצבר שווק חיים. במצבים כאלה תרצו להיות מוכנים לשעת הצרה הספציפית הזו.
החזיקו בתא המטען שלכם כבלים אשר יעבירו חשמל ממצבר של רכב אחר ישירות אל מצבר הרכב שלכם. הדבר יהיה שימושי מאוד אם תתקעו.

חשוב לזכור:
המנוע שלכם מתאמץ הרבה יותר כשהטמפרטורות יורדות מה שאומר שהמצבר שלכם, גם הוא, מתאמץ הרבה יותר. ליתר ביטחון, בקשו מהמוסך שלכם לעשות בדיקה מקיפה של המנוע שלכם. כאשר המצבר שולט על החשמל ברכב, עלולות לצוץ בעיות לא מוכרות.
קור הוא האויב של המצבר. בחורף חשוב שתדעו איך לשמור את המצבר שלכם מופשר. ורצוי חדש.

מעוניינים לרכוש מצבר? בקרו במחירון המצברים שלנו באתר