חברת שיש8

מערכת שורש  י כסליו, תשפא  11/26/2020

שיש דקטון מוגן בפטנט בלעדי והוא מיוצר אך ורק על ידי חברה ספרדית ידועה ונחשבת בשם קוסטנטינו
.......................

חברת שיש8

צילום: freepik

המטבח הוא הלב הפועם של כל בית ישראלי. כאן נוצרים טעמים, חוויות, מפגשים ושיחות. זהו המקום שאליו מגיעים כל בני הבית לפחות פעם ביום והוא משמש כמפלט ולפעמים גם כנחמה. פלא שבחירת השיש היא דבר שחשוב להתעכב לגביו?

עשרות תכונות חשובות

שיש למטבחים אמנם נשמע כמו אלמנט פשוט ביותר לבחירה, אך לפניכם עומד מכלול עצום של פרמטרים שישפיע באופן משמעותי על נוחות השימוש במטבח והיעילות הכללית שלו במהלך בישולים והכנות מכל סוג. כמובן שאתם מחפשים שיש יפה ואלגנטי, אבל כיום מכלול התכונות של השיש המושלם מונה עמידות בפני שריטות, רמת ספיגה נמוכה, חוזק מקסימלי, רמת שחיקה גבוהה, עמידות תרמית להנחת הסירים הרותחים ישירות ועוד שלל טכנולוגיות שהופכות את כל אחד ממשטחי השיש לבעל יתרונות מסוימים.

כל מה שצריך לדעת על משטחי דקטון

אחד המשטחים למטבח שמכיל את כמות היתרונות הגדולה ביותר הוא שיש דקטון. אם עד לפני כמה עשורים היו אלה דגמי השיש הטבעיים שנחשבים לעלית המטבח, כיום הדקטון הוא זה שנחשב למודרני והנחשק מכולם. מדובר במשטח סינתטי שעשוי ממספר חומרים ולמעלה מ-20 מינרלים שונים, כולם מחקים למעשה את תנאי ההיווצרות הטבעיים של השיש במעמקי האדמה – לחץ וטמפרטורה עוצמתיים.

התוצאה המתקבלת היא של משטח עמיד ביותר, חסין מפני פגעי מזג האוויר ועמיד מבחינה תרמית, כך שאפשר להניח עליו סירים ותבניות לוהטות הישר מהגז או התנור. בנוסף משטחי הדקטון עמידים מפני שריטות ולכן אפשר לחתוך עליהם ללא חשש. חלקם אף נחשבים לאנטיבקטריאליים ולכן דוחים חיידקים שונים שמתפתחים על משטחי המטבח באופן טבעי.

מהיכן מגיע שיש דקטון?

שיש דקטון מוגן בפטנט בלעדי והוא מיוצר אך ורק על ידי חברה ספרדית ידועה ונחשבת בשם קוסטנטינו. עד היום השיקה החברה מאוד דגמי דקטון שכוללים צבעים, מרקמים, עורקים שונים וצורות מעניינות כך שאפשר לשלב אותם בכל העיצובים האפשריים.

הצורך הפונקציונלי קודם לעיצוב

כל הלקוחות שמחפשים שיש למטבחים חייבים לשקול הן את העיצוב והן את הפונקציונליות של משטח העבודה, כאשר בעשור האחרון ובשל העובדה שכל המשטחים מגיעים ברמת גימור מדהימה, נהוג להתייחס לפונקציונליות כפרמטר המרכזי. בתורת עיצוב המטבחים נהוג להישמע יותר לצרכים וההעדפות האישיים ופחות לטרנדים, מכיוון שטרנד הוא דבר חולף ואילו השיש (ככל שהוא איכותי ועמיד יותר) נותר איתכם כמעט תמיד לכל החיים.

האם לשיש דקטון יש חסרונות?

למרות שנדמה שהדקטון מהווה את השיש המושלם למטבחים, צריך להביא בחשבון את מחירו שלא יתאים לכולם. למרות שזהו שיש למטבחים שנמצא בטווח האמצע כאשר רק השיש הטבעי יקר ממנו, עדיין מדובר במחיר יחסית גבוה בהשוואה למשטחים סינתטיים אחרים ולכן לא קולע בהכרח לתקציב האישי של כל הלקוחות.

מי שיוכל להתמודד עם ההשקעה ואפילו להיעזר במעצב/ת על מנת ליצור את המטבח המושלם, יגלה שפרט להשקעה שדורש הדקטון, אפשר ליהנות מכל יתרונותיו לטווח של שנים רבות.