ציוד שצריך להיות לכל איש מקצוע בתחום השיפוצים

מערכת שורש  ג אב, תשעח  7/15/2018

על מנת להשיג את התוצאות המיטביות, זקוקים אנשי מקצוע ומשפצים למגוון כלים וציוד, כלים חשמליים וגם כמה כלים ידניים
.......................

ציוד שצריך להיות לכל איש מקצוע בתחום השיפוצים
אנשי מקצוע בתחום השיפוצים הפכו מבוקשים מתמיד. דומה כי בכל פינה בארץ, בכל יישוב ובכל עיר אנשים מבקשים לשפץ את בתיהם. זהו הדבר הנכון למשל כאשר המשפחה גדלה, אם רוצים להקים פינת עבודה או לחדש את המטבח הישן. על מנת להשיג את התוצאות המיטביות, זקוקים אנשי מקצוע ומשפצים למגוון כלים וציוד, כלים חשמליים וגם כמה כלים ידניים.

מברגה להברגות מהירות
לא בכל שיפוץ נדרשים צעדים משמעותיים כדוגמת הריסת קיר או חציבה בבטון. אבל כמעט בכל סוג של שיפוץ יש צורך להשתמש בברגים שונים. אם יש צורך לחזק יותר מבורג אחד, אם צריך להסיר יותר מבורג ישן אחד או כאשר צריכים להרכיב ארונות חדשים או רהיטים, יש פריט ציוד אחד שאי אפשר בלעדיו. מברגה איכותית, כמו מברגה בוש (ראו כאן), היא זאת שמאפשרת לכל איש מקצוע לטפל בברגים בלא כל מאמץ, בלי להזיע ובלי לבזבז זמן.

בהרכבה של רהיטים או מדפים, בהתקנה של תריסים חדשים או דלתות משופרות, בהקמה של סוכך למרפסת או בתליית ווילונות חדשים, בחידוש של גופי תאורה מעוצבים וגם חסכוניים יותר, מברגה בוש תוכיח את עצמה בכל פעם מחדש. חשוב לציין כי כל איש מקצוע בתחום השיפוצים צריך גם כמה כלים ידניים למקרה הצורך. כאשר יש אזורים הקשים לגישה, אם יש צורך לבצע פעולה זהירה ומחושבת, ימצא שימוש גם לכל מיני מפתחות ובוקסות. איש מקצוע יזדקק לסט בגדלים שונים, כך שתמיד יהיה ברשותו הכלי הדרוש.

מקדחות וכלי חיתוך
ציוד נוסף, מלבד מברגה בוש שצריך להיות ברשותו של כל איש מקצוע בתחום השיפוצים כולל כלי חיתוך, קאטרים ופלאיירים. לצד כלים ידניים שיועילו בחיתוך ובניסור, אין תחליף גם לכלים חשמליים (אפשרי בעלי סוללה נטענת) כדוגמת מקדחה. מקדחות נדרשות לא פחות מאשר המברגות כאשר צריכים להתקין מזגן חדש או כאשר מחברים למקומו ארון קיר. כלי חיתוך נדרשים כאשר מתקינים שיש למטבח או כאשר צריכים לתלות דבר על באמבטיה וצריך לבצע חיתוך בחרסינות. יש מיני מקדחות וכלים שנועדו לסילוק מרצפות ישנות, כאשר מחליפים את הרצפה או כאשר צריכים להחליף את הצנרת במהלך השיפוץ. כמו כן, תמיד ימצא שימוש גם למסורים למיניהם, לרבות מסוריים ידניים או מסורים חשמליים חזקים שיכולים לחתוך כבלים, פלדה וצינורות. בנוסף, יש צורך בכלי עבודה לטיח ורולר לסיוד.

עובדים מדויק בעזרת ציוד סימון ומדידה
התקנות, שיפוצים ותיקונים שמבוצעים ללא מדידות מדויקות יהיו רעיון רע מאוד. אפילו בשיפוץ או בתיקון שנראים יחסית פשוטים מדידות ודייקנות הם המפתח להצלחה. על כן, חיוני שברשותו של כל איש מקצוע בתחום השיפוצים יהיה ציוד כגון סרט מדידה, סרגל וכדאי גם שיהיה פלס או ציוד מדידה חדיש על בסיס לייזר. אם איש המקצוע עוסק גם בתיקוני אינסטלציה, אפשר למצוא ערך רב בציוד כגון מצלמה תרמית. מצלמה מסוג זה עוזרת בתיקוני נזילות ובאיתור צנרת פגומה שצריך להחליף.

בטיחות, זה מאוד חשוב
ציוד נוסף שנחוץ לאנשי מקצוע שעוסקים בשיפוצים הינו למעשה כל אותם אביזרים שעוזרים לשפר את הבטיחות בעבודה. כפפות עבודה למשל וכן ציוד הגנה לעיניים חיוניים בשעה שמבצעים ניסור, חיתוך או הלחמה. גם בגדי עבודה חשובים ביותר, כדוגמת סרבל עם כיסים ובל נשכח את הקסדות שמאפשרות להגן על ראשיהם של המשפצים והפועלים. ועוד דבר – אף רשימת ציוד לאנשי מקצוע ומשפצים לא תהיה שלמה בלי להזכיר את הסולם שחייב להיות תקני, יציב ועמיד.