אתגרים שכל בעל עסק עצמאי נתקל בהם ודרכים מומלצות להתמודד איתם

מערכת שורש  ג אב, תשעח  7/15/2018

אין זה עניין של מה בכך, להשיג מוניטין. עצמאי ובעל עסק צריך להשקיע לאורך זמן בפרסום ובקידום מכירות ובעיקר – לעשות זאת באופן יעיל
.......................

אתגרים שכל בעל עסק עצמאי נתקל בהם ודרכים מומלצות להתמודד איתם
ניהול עסק עצמאי יכול להיות עניין מרגש מאוד וגם מתגמל מאוד. אבל מי שחושב שחייו של עצמאי קלים מפני שאין בוס שנותן הוראות טועה טעות מרה. לאורך הדרך צצים ועולים אתגרים אין סופיים. אתגר לא חייב להיות מייאש אם ניגשים אליו נכון. מי שייגש לניהול העסק מתוך ראיה מפוכחת וידע כיצד להתמודד יקצור את הפירות ויגיע למטרה - פרנסה טובה בשביל המשפחה. מהם האתגרים המרכזיים שחשוב להכיר: למשל ניהול העסק באופן מתקדם, ניהול זמן נכון, התייעלות במימון, בגביה וגם בפרסום.

לא להישאר מאחור – לבחור בקדמה
אנו חיים בזמנים מודרניים, תקופה שבה הכל קורה מהר, יש אומרים מהר מדי אך זו המציאות. בעסק אין זמן ואין אפשרות לחשוש מחידושים כי מי שיחשוש, יישאר מאחור. דוגמא לכך ניתן למצוא באינטרנט שבסופו של דבר הוכח כמועיל לעסקים מאין כמוהו. באינטרנט חשוב להתעדכן לגבי הזדמנויות עסקיות חדשות, ניתן לפרסם או למצוא מכרזים משתלמים לעצמאים ולעסקים. אפילו חשבוניות באינטרנט (ראו כאן) כבר קיימות, כך שלא צריך יותר את בתי הדפוס בשביל להוציא קבלה או חשבונית מס. זה מאוד פשוט וגם מאוד מהיר.

ניהול זמן בחוכמה
ניתן לקחת הלאה את הדוגמא שבה השתמשנו, דהיינו חשבוניות באינטרנט. אותן חשבוניות מאפשרות לחסוך זמן יקר ואכן, בכל עסק מתגלה החשיבות של ניהול זמן נכון. לצורך ניהול הזמן ניתן להשתמש ביומן שגרתי אבל אפשר גם להיעזר באפליקציות חכמות שמאפשרות ליצור תזכורות. כאשר אתם מצליחים לנהל טוב יותר את זמנכם, אתם יכולים להספיק את הכל, ניהול בית ומשפחה, קיום מצוות, השתתפות בפגישות וסגירת עסקאות. אגב, עבור עצמאים ניתן להשתמש למשל באפליקציות לתמחור זמן. עבור עצמאיים בתחומים כגון עריכה, תרגום, עיצוב גרפי, שליטה ומעקב אחר הזמן החולף ומתן תמחור לזמן העבודה הינו אתגר חשוב ואף חיוני.

מימון הוא בלון החמצן של העסק
הדם הוא נוזל החיים, ויודע זאת אפילו הילד הקטן שעדיין לא הגיע למצוות. עבור העסק ועבור העצמאי, בלון החמצן של העסק הוא מימון. חשוב להימנע ממצב שבו מעמיסים על העסק יותר מדי הלוואות בריבית גבוהה וכדאי להשתמש בפתרונות מימון טובים שחוסכים בהוצאות. עבור בעלי עסקים שרוצים להתמודד עם הצורך לעמוד בהוצאות שונות, פרסום העסק למשל או התרחבות של העסק, שיפוצים וכיוצא בזה, כדאי להכיר את המימון העסקי שנקרא הלוואות בערבות מדינה. אלה הלוואות בריבית בנקאית נוחה ללא צורך בערבים או בטחונות כמקובל.

מתייעלים בגביית חובות
לא מספיק להכיר את האפשרות להכין חשבוניות באינטרנט (שאותן ניתן לשלוח ללקוח בדואר אלקטרוני). בנוסף, יש לדאוג לכך כי לקוחות לא יצברו פיגורים בתשלום חובם לעסק. כל עצמאי שייעל את גביית הכספים מהלקוחות יגלה כי מעמסה כבדה מוסרת מעל הכתפיים. האתגר הכפול, של גיוס הון בריבית נמוכה ביחד עם גביית חובות יעילה משפר את תזרים המזומנים ובסופו של דבר, גם את הרווחיות.

פרסום וקידום מכירות
בכל תחום, מי שישכיל למצוא לעצמו יותר הזדמנויות ירוויח יותר. אין זה עניין של מה בכך, להשיג מוניטין. עצמאי ובעל עסק צריך להשקיע לאורך זמן בפרסום ובקידום מכירות ובעיקר – לעשות זאת באופן יעיל. מבצעי מכירות, חלקות שי קטן ונחמד ללקוחות, הנחות ללקוחות נאמנים, את כל אלה יש לפרסם. כדאי להזמין כרטיס ביקור, עלוני פרסומת וכן לפרסם באתרי אינטרנט שבהם מבקרים הלקוחות שלכם. במידת הצורך, ניתן להיעזר ביועצי פרסום שיודעים לקדם עצמאיים ועסקים.